[Nlnog] Extreme EAPS fun :)

Boudewijn Visser visser-nlnog at infonet-europe.net
Mon Mar 24 23:34:20 UTC 2003

On Mon, Mar 24, 2003 at 11:38:41PM +0100, ProServe - Peter Batenburg wrote:
> On Mon, 24 Mar 2003, Alex Bik wrote:

[..]

> Alex, jammer dat je zo reageert. Waarschijnlijk is iedereen het met je
> eens (ik iig zeker wel!) alleen het punt wat ik probeer te maken is, dat
> Extreme vrij actief ook de BGP opties verkoopt. Wij zijn zelf ook met ze

Ik zie het meer als een geval dat je gewoon alles moet controleren.
[en inderdaad, ietsje meer als het een nieuw product, nieuwe feature,
of nieuw gebied voor de leverancier is ]

> ingesprek geweest toen we een router keuze moesten gaan maken, en de
> letterlijke uitspraak was: "Wat cisco of juniper kan op routerings gebied,
> kunnen wij ook". Na een aantal reallife tests, en het misgaan daarvan,
> hebben wij besloten toch maar een Juniper te doen :)

Ook Cisco en ook Juniper hebben wel bugs en problemen. En ook Cisco,
en ook Juniper kun je maar beter testen als je *als een van de eersten* een
nieuwe feature wilt gaan gebruiken.
Ook al is routering dan hun core business.

> Helaas alleen trappen er schijnbaar nog (teveel) mensen in die
> verkooppraatjes. (Zelfde geldt voor Foundry, alleen heb ik daar routing
> technisch geen ervaring mee. Daar geldt eigenlijk hetzelfde. Switches
> switchen, routers routeren :))

Ja ja, L3 switches, L<hoog> switches, gigaSWITCHrouters ......

-Sommige- L2 switch architecturen maken het toevoegen van L3
een behoorlijke kludge.
Ik zou niet weten of dat noodzakelijkerwijs voor alle moderne switches
moet gelden.

(en ik ken Extreme niet, geen idee of dat bij hen er zo dik bovenop
ligt. Ik neem aan dat de mensen hier wel wat ruimer kijken dan
blindelings "koop van de marktleider in de branche, dat is altijd het beste".).

Boudewijn