[Nlnog] Extreme EAPS fun :)

ProServe - Peter Batenburg peter at proserve.nl
Mon Mar 24 22:38:41 UTC 2003

On Mon, 24 Mar 2003, Alex Bik wrote:

> Damn, reageer *jij* ff op een oud mailtje..
>
> Anyway, Cybercomm moet - zoals ik eerder al schreef - niet huilen. Wie
> BGP gaat draaien op een *SWITCH* vraagt er om. Daar zijn routers voor.
> Dat ze het tegenwoordig (misschien?) wel kunnen is leuk, maar je blijft
> een rund als je het er mee gaat draaien. Vooral ook omdat Cybercomm niet
> de eerste is die van een koude kermis thuis komt omdat ze BGP probeeren
> te draaien op een doos die er niet voor bedoeld is. Daar kan Niels
> (Demon) je ook nog wel een verhaaltje over vertellen bijvoorbeeld.

> [...]

Alex, jammer dat je zo reageert. Waarschijnlijk is iedereen het met je
eens (ik iig zeker wel!) alleen het punt wat ik probeer te maken is, dat
Extreme vrij actief ook de BGP opties verkoopt. Wij zijn zelf ook met ze
ingesprek geweest toen we een router keuze moesten gaan maken, en de
letterlijke uitspraak was: "Wat cisco of juniper kan op routerings gebied,
kunnen wij ook". Na een aantal reallife tests, en het misgaan daarvan,
hebben wij besloten toch maar een Juniper te doen :)
Helaas alleen trappen er schijnbaar nog (teveel) mensen in die
verkooppraatjes. (Zelfde geldt voor Foundry, alleen heb ik daar routing
technisch geen ervaring mee. Daar geldt eigenlijk hetzelfde. Switches
switchen, routers routeren :))

Ben trouwens nu wel behoorlijk benieuwd wat voor auto je hebt :)

--
 /-    Met vriendelijke groet/With kind regards,    -\
<- Peter Batenburg - ProServe B.V. - www.proserve.nl ->