[Nlnog] Extreme EAPS fun :)

Alex Bik alex at bit.nl
Mon Mar 24 22:27:45 UTC 2003

On Mon, 24 Mar 2003, Peter van Dijk wrote:

> De specifieke kwestie waardoor Cybercomm (die _blijkbaar_ de eersten
> waren die serieus BGP probeerden te lullen dmv. een Extreme)
> gigantisch hard down ging toen, zijn volgens Extreme inmiddels gefixt.
>
> Cybercomm zijn ze echter kwijt als klant :)

Damn, reageer *jij* ff op een oud mailtje..

Anyway, Cybercomm moet - zoals ik eerder al schreef - niet huilen. Wie
BGP gaat draaien op een *SWITCH* vraagt er om. Daar zijn routers voor.
Dat ze het tegenwoordig (misschien?) wel kunnen is leuk, maar je blijft
een rund als je het er mee gaat draaien. Vooral ook omdat Cybercomm niet
de eerste is die van een koude kermis thuis komt omdat ze BGP probeeren
te draaien op een doos die er niet voor bedoeld is. Daar kan Niels
(Demon) je ook nog wel een verhaaltje over vertellen bijvoorbeeld.

Cybercomm kan dus wel heel hard Extreme de schuld geven (en strikt
genomen was het ook een bug), maar die bug hadden ze geen last van gehad
als ze de switch gebruikt hadden waarvoor ie bedoeld was.

Wat denk je dat er gebeurt als ik met mijn auto een uur of twee lang
achter elkaar 200KM/H ga rijden, en dat elke dag? Volgens de specs kan
ie dat. Toch zullen er maar weinig mensen zijn die serieus denken
dat het ding dan het einde van z'n leasecontract nog gaat meemaken.