[Nlnog] Juniper Harddisks

Said Ouissal said at ouissal.net
Wed Mar 19 13:07:55 UTC 2003

On Wed, 19 Mar 2003, Arjan wrote:

> Van m'n eigen FreeBSD bak weet ik dat de kernel rare dingen gaat doen als
> een volume plotseling verdwenen is zonder het te unmounten.
>
> Iemand ervaring mee?

Wel eens gehad dat een M40 RE HD errors had. Er waren praktisch gezien 2
problemen:

1) Je kan met moeite nog je config saven, logging is ook erg pijnlijk (bij
errors krijg je al die timeouts etc)

2) Swap memory was ook een probleem, waardoor een process ook die timeouts
ondervond. Dat vonden ze op die versies indertijd niet zo leuk, maar denk
dat het nu beter is. Indien je HD dus helemaal sterft kan dit echt een
probleem zijn.

Je kan ook de JunOS software vanaf een Flashdisk op aantal Juniper
modellen draaien, wat misschien iets veiliger (en trager) is.

Verder maar 1x een kernel panic/crash gezien in 2 jaar tijd, dus dat was
een goede score :)

Tx,
Said.