[Nlnog] Juniper Harddisks

MarcoH marcoh at marcoh.net
Wed Mar 19 12:49:01 UTC 2003

On Wed, Mar 19, 2003 at 01:43:33PM +0100, Arjan wrote:
> Blap!
>
> We zijn hier aan het spelen met een Juniper M20, om te kijken hoeveel
> bruikbaarder het spul is in vergelijking met $huidige_vendor.
>
> Een van de dingen die me bezig houden is de harddisk. Juniper houdt stug
> vol dat het ding niet belangrijk is voor het functioneren van de doos en
> alleen als extra storage functioneert voor dumps en logs etc. Echter,
> aangezien de routing-engine op een FreeBSD afgeleide kernel draait en de
> harddisk gewoon mount als een filesystem vraag ik me af hoe dat ding
> omgaat met een plotseling falen van de spindle.

> [...]

Ooit in mijn eerste M20 weleens een probleem gehad met de disk, je RE
stopt spontaan met draaien ook al wordt hij volgens Juniper niet gebruikt.

Maar ik zou zeggen, test het eens...in mij geval was het wel een paar
software versies geleden, misschien dat de boel er inmiddels wat beter mee
omgaat.

MarcoH