[Nlnog] Extreme EAPS fun :)

ProServe - Peter Batenburg peter at proserve.nl
Tue Mar 18 13:57:26 UTC 2003

On Tue, 18 Mar 2003, Nils Swart wrote:

> Resultaat: een EAPS ring instabiliteit & een case bij Extreme.
>
> Nu is alleen nog even onduidelijk waarom er vervolgens mac adressen die
> gelearnd zijn uit poort A ook weer terug gaan naar poort A. Maar een ding
> is zeker:
>
> Bij het upgraden/transferen van firmware in uw EAPS netwerk, gaarne de
> poort met de AMS-IX dicht zetten.
>
> Demon & BIT: u bent gewaarschuwd :)

Hier heb ik hetzelfde gehad, we hebben 3 Alpine 3808s in een ring staan,
en bij een port failure (EAPS ring break) kwam hetzelfde voor. Omdat we de
oude AMS-IX link (100Base-TX) nog aan 1 van de alpines hadden hangen (wel
disabled bij ons, niet aan de kant van AMS-IX) dachten we eigenlijk dat
het daar mee te maken had. We draaien trouwens 6.2.2b56.
Wat duidelijk te merken is bij bijv. een config save of een tftp transfer,
is dat de ping tijd van de doos behoorlijk hoger worden (cpu load hoger).
Ik gok dat daardoor de CPU ook geen tijd meer heeft voor andere
(belangrijke) dingen. Dit zal hetzelfde zijn bij een EAPS ring break.
Trouwens, hebben meer mensen hier last van (fiber) poorten die spontaan
aan 1 kant down gaan volgens de extreme software? Het duurt steeds maar
minder dan een seconde, en aan de andere kant van de fiber is niets te
zien. Dit schijnt een bekend probleem te zijn, wat opgelost zou horen te
zijn in 6.2.2b56.

--
 /-    Met vriendelijke groet/With kind regards,    -\
<- Peter Batenburg - ProServe B.V. - www.proserve.nl ->