[Nlnog] Level(3) onderhoud

Niels Raijer niels at nl.demon.net
Wed Jul 9 08:25:31 UTC 2003

On Tue, Jul 08, 2003 at 11:15:45PM +0200, Alex Bik wrote:

> Weet je dat zeker? Kan dat geen bug in een oude release geweest zijn? Ik
> ben er vrij zeker van dat we dat getest hebben namelijk..
[...]
> Kun je wat meer vertellen over je (blijkbaar negatieve) ervaringen met
> EAPS?

In ons geval betrof het echt een vrij catastrofaal hardware-probleem. Als
ik het me goed herinner ging van een Summit inderdaad een van de
transmit-poorten in de ring stuk, waardoor de poort wel 'op' bleef
(receive werkte nog) en EAPS niet ging omrouteren, maar de ring uiteraard
wel vrij kapot was. Het kan ook geweest zijn dat er een receive-poort stuk
ging, ik weet het echt niet meer.

De Summit in kwestie is gerepareerd en doet het weer. Nu die stapel Summit
48's nog waarvan de voedingen zijn ontploft (gebeurt bij ons na een jaar
of drie, vier).
--
Niels Raijer
niels at nl.demon.net