[Nlnog] UPS-en

Dave Aaldering d.aaldering at isp-services.nl
Thu Jul 3 15:08:15 UTC 2003

On Thu, Jul 03, 2003 at 04:49:45PM +0200, Alex Bik wrote:
> On Thu, 3 Jul 2003, Dave Aaldering wrote:

Alex, All

> Yep. Maar toch gaat het wel zoiets worden bij ons. Het voordeel is dat
> het niet uitmaakt als het ene rack wat meer stroom trekt en het andere
> wat minder.

Dit was een van de belangrijkste redenen dat we naar powerstruxture aan
het kijken zijn geweest

- Schaalvoordeel door de ondeelbaarheid weg te nemen (dus inderdaad dat
  bepaalde racks veel stroom doen en anderen weer minder) waardoor je
minder capaciteit verspilt.

- Kostenvoordeel uit het schaalvoordeel. Grote doos zou in mijn optiek
  goedkoper moeten zijn dan evenveel capaciteit aan kleintjes.

Iemand die heer nog goede suggesties voor heeft?

> Je moet dan natuurlijk wel een doos hebben die redundant is uitgevoerd.

True.

Hebben jullie al concrete ideeen?

Met vriendelijke groet,

Dave Aaldering