[Nlnog] UPS-en

Alex Bik alex at bit.nl
Thu Jul 3 14:49:45 UTC 2003

On Thu, 3 Jul 2003, Dave Aaldering wrote:

> Een aantal zaken, allereerst kun je vast zon ups bezorgen onder het
> motto leuk voor thuis :> valuta is Grolsch ;)

Ja ja..

> 2e opmerking is dat ik je wil waarschuwen voor het "opslaan" van deze
> ups'en. Door een nerd bij APC Jack Hack, (ja zo heet ie echt) is mij
> verteld dat op het moment dat je een UPS uit productie neemt en je laat
> hem een paar dagen stil staan dat je de accu's weg kunt flikkeren, dus
> denk hier aub aan.

Klopt, al is het wel wat minder dramatisch als je het hier voorspiegelt.
Ze draaien op dit moment nog productie, maar als ze uit productie gaan
zal ik ze zeker onder spanning houden.

Jack Hack ken ik trouwens. Je verzint het inderdaad niet, zo'n naam :)

> Daarnaast ben ik erg nieuwsgierig wat de nieuwe poweroplossing is. Voor
> onze nieuwe colo zijn we ook nog aan het brainstormen wat we willen.
> Powerstruxure hebben we bekeken maar viel af omdat het ruim 2 keer zo
> duur is als elke kast fijn van een eigen zware ups voorzien.

Yep. Maar toch gaat het wel zoiets worden bij ons. Het voordeel is dat
het niet uitmaakt als het ene rack wat meer stroom trekt en het andere
wat minder.

> 1 Grote no-break is ook eng, dus ik ben erg nieuwsgierig naar
> bevindingen en ideeen van mijn collegas.

Je moet dan natuurlijk wel een doos hebben die redundant is uitgevoerd.