[Nlnog] UPS-en

Dave Aaldering d.aaldering at isp-services.nl
Thu Jul 3 14:54:00 UTC 2003

On Thu, Jul 03, 2003 at 03:17:56PM +0200, Alex Bik wrote:

> <spam>
> We zijn aan het kijken naar een nieuw UPS systeem, waardoor we met een
> beetje geluk binnenkort een stuk of 35 UPS-en (APC 1400RMI) over hebben.
> Het zijn 19" 2U hoge dingen die max 1400VA kunnen leveren. Het zijn
> 'smart' UPS-en, dus je kunt netspanning, uitgangsspanning, accuspanning,
> temperatuur, belasting en geschatte runtime via RS-232 uitlezen. Ze
> varieren in leeftijd tussen 1 maand en 2 jaar.
>
> Is er iemand geinteresseerd in deze dingen (tegen een redelijke prijs)?
> </spam>

Hi Alex,

Een aantal zaken, allereerst kun je vast zon ups bezorgen onder het
motto leuk voor thuis :> valuta is Grolsch ;)

2e opmerking is dat ik je wil waarschuwen voor het "opslaan" van deze
ups'en. Door een nerd bij APC Jack Hack, (ja zo heet ie echt) is mij
verteld dat op het moment dat je een UPS uit productie neemt en je laat
hem een paar dagen stil staan dat je de accu's weg kunt flikkeren, dus
denk hier aub aan. (mocht iemand hier de reden voor weten, technische
uitleg zegmaar, dan ben ik geinteresseerd, als ik voorgelogen ben door
dit figuur hoor ik het ook graag)

Daarnaast ben ik erg nieuwsgierig wat de nieuwe poweroplossing is. Voor
onze nieuwe colo zijn we ook nog aan het brainstormen wat we willen.
Powerstruxure hebben we bekeken maar viel af omdat het ruim 2 keer zo
duur is als elke kast fijn van een eigen zware ups voorzien. 1 Grote
no-break is ook eng, dus ik ben erg nieuwsgierig naar bevindingen en
ideeen van mijn collegas.

Met vriendelijke groet,

Dave Aaldering
ISP Services BV