[Nlnog] Nederlandse NOCs lijst

Sjaak Jobses sjaak at cobweb.nl
Thu Feb 27 10:30:38 UTC 2003

On Thu, Feb 27, 2003 at 09:34:12AM +0100, Arien Vijn wrote:

> Vind het op zich geen slecht idee. Maar veel van deze informatie is ook uit
> de RIPE database te halen.

Klopt, maar een centralisering van deze informatie kan in sommige
situaties van pas komen.

> Technisch geen probleem om dit te draaien natuurlijk. Alleen wie gaat het
> bijhouden? Ondergetekende heeft ruime ervaring met continue wijzigende
> contact gegevens.

Zoals ik op de pagina zelf ook al aangaf, periodiek wil ik steekproefs
gewijs controleren of de ingevulde gegevens nog kloppen. Dit is natuurlijk
geen waterdichte controle.

Een ander gedeelte van verantwoordelijkheid mbt correctheid van de gegevens
ligt bij de NOC's zelf. Ze kunnen deze zelf aanpassen op de site. De technische
implementatie die ervoor zorgt dat de gegevens door de NOC's zelf te wijzigen
zijn is natuurlijk een koekje.

> Ook dit is technisch een koekje. Maar ook hier gaat het om het beheer. Al
> kunnen we de alias lijst uit de database voeden.

Precies, dit is ook een piece of 'n koekje.

> Lijkt overigens op het INOC hotline project waarvoor net 10 IP telefoon ter
> leering ende vermaak op m'n bureau zijn neergezet. Moet straks mogelijk zijn
> ondergetekende te spreken te krijgen via IP. Toestellen zijn uit de
> demo-pool van Cisco dus 't moet snel opgezet worden.

We hebben hier ook zo'n Cisco IP telefoon ding liggen, een Cisco 12SP+.
Deze kwam van het "IPPhone project" af, http://www.ipphones.nl

> BOFHs zitten altijd krap in de tijd. Misschien moet de NLNOG BOFH moet
> misschien wat aspirant-BOFHers aantrekken?

*trainee-BOFH steekt vinger in de lucht*

Ik stel voor dat ik met Arien even het een en ander bespreek omtrent het
neerzetten van dit geheel op de NLNOG webserver. Mochten hier mensen
bezwaar tegen hebben/betere ideeen voor hebben, laat maar wat horen.

> Waarom wel een AAAA record voor hardware.localhost.nl en dan geen IPv6
> capabel web server?

Apache configuratie probleempje. Nu werkt het wel. :)

Ciao,
--