[Nlnog] Mooie route van AT&T

Boudewijn Visser visser-nlnog at infonet-europe.net
Mon Feb 17 22:07:15 UTC 2003

On Mon, Feb 17, 2003 at 07:06:45AM +0100, Jan Tonkens (IW) wrote:
> Als ik mijn lieve neigbor 193.148.15.37 vraag wat hij me zoal aan routes te
> sturen heeft komt hij o.a. terug met:
> ams-ix#sho ip bgp nei 193.148.15.37 rou

[...]
>    Network          Next Hop            Metric LocPrf Weight Path
> *> 0.0.0.0/17       193.148.15.37                3200      0 2686 ?

[..]
> Zou dit een reden kunnen zijn waarom ik normaal een standaard prefix-filter
> toepas?
> Grappig dat de meeste fouten/onvolkomenheden altijd ook door de grootste
> netwerken gemaakt worden (zie bijv. de CIDR report en aanverwante docs,

Wel, als je aanneemt dat het aantal screwups per router constant is,
ligt het voor de hand dat een AS wat uit meer routers bestaat vaker
foutjes zal originaten dan een AS wat uit minder routers bestaat.

Of het #fouten/[bgp router] , of het #fouten/netwerk_admin bij een groot
netwerk hoger of lager ligt dan bij een klein netwerk zou ik zo niet
durven schatten...

Boudewijn
--
Boudewijn Visser