[Nlnog] KPN Epacity

Alex Bik alex at bit.nl
Tue Feb 11 14:59:49 UTC 2003

Hi,

Ik ben al weet ik hoelang aan het zeiken tegen KPN Epacity om RADIUS
accounting info, maar ik krijg het gewoon niet. Het antwoord wat ik
krijg is dat ze er zelf ook geen gebruik van maken. Ik vind dat het
gewoon bij een dienst als Epacity hoort, al was het maar om te kunnen
zien of lijnen van klanten klapperen. Los daarvan wil ik natuurlijk
gewoon kunnen zien hoeveel data klanten verpompen. Ik kan dat natuurlijk
zelf ook wel gaan tellen, maar ik voel er weinig voor dat zelf te gaan
regelen alleen omdat KPN (weer eens) niet snapt waar ze mee bezig zijn.

Er zijn hier vast meer Epacity klanten. Zouden jullie ook eens kunen
gaan zaniken om RADIUS accounting info? Mijn standpunt is dat het
weliswaar niet in de docs staat, maar dat het een onderdeel uitmaakt van
het RADIUS protocol waarvan ze gezegd hebben het te
gebruiken/ondersteunen. Bovendien hebben ze om een poort gevraagd waar
onze RADIUS server accounting info op accepteert (ze hebben expliciet om
2 poorten gevraagd, 1 voor authenticatie en 1 voor accounting). Verder
hoort het gewoon bij een dienst als Epacity vind ik. Van BBNed krijgen
we het tenslotte ook gewoon. Ik vind dat we er gewoon recht op hebben.

Hoe meer mensen er over klagen, hoe groter de kans dat de groene
mannetjes het licht gaan zien lijkt me :)

Met vriendelijke groet,      /\ ___/
Alex Bik                    /- \ _/  Business Internet Trends BV