[Nlnog] Tegengas tegen SIDN

Raymond Dijkxhoorn raymond at prolocation.net
Mon Feb 10 09:01:20 UTC 2003

Hi!

> - beperking op het aantal whois queries per IP verder opgevoerd,
> waardoor een online whois page bijna niet meer te doen is (tenzij je
> elke querie vanaf een ander IP stuurt)

Mee eens, je kunt wel ontheffing aanvragen btw, maar water verplaatst zich
nog altijd naar het laagste punt. Alsof men nu stopt met whois lookups
doen ofzo, duh. Je klopt inderdaad of een extra ip bij, of gaat
vriendelijk op een doos bij een collega zitten whoissen :) Hoe je een
klant een domain check moet laten doen is me ook onduidelijk, want de
ontheffing is voor zover ik het regelement begreep niet zodat je dit aan
derden beschikbaar mag stellen. Moet iedere klant dan maar bij SIDN een
check doen en vervolgens moet je hopen dat de klant nog terug komt om die
bij jou te registreren ? Dat gaat niet werken.

De forms online zijn ook lekker, pas had een user de pdf gedownload van de
SIDN site, faxt um, staat er over het hele dokument 'specimen' heen. Als
we toch gaan miereneuken, de dokumenten zoals ze die op hun site hebben,
ook de huidige word files, hebben als title (internal dokument names) nog
steeds Concept. Mischien eens vragen waar de echte dan blijven.

Bye,
Raymond.