[Nlnog] Streaming audio

Niels Bakker niels.bakker at ams-ix.net
Mon Dec 29 13:13:15 UTC 2003

On 29 dec 2003, at 13:51, ProServe - Peter Batenburg wrote:

> Misschien slim om gewoon een colo doos bij $willekeurige_isp neer te
> mikken, en daar shoutcast op te draaien? Ben je een stuk minder kwijt
> gok ik.

Aangezien de goede mensen van het lokale radiostation in kwestie net
aangeland waren bij het "AMS-IX heeft iets met bandbreedte te
maken"-stadium denk ik niet dat je ze wil belasten met technische
details over bits per seconde en de voor- en nadelen van mp3 versus wma
als codec.  Om nog maar te zwijgen over de beheersnachtmerrie die yet
another Internet-connected Windows machine kan zijn.

Bij di.fm hoef je ook niet aan te komen met verhalen over multicast.

Correct me if I'm wrong, maar er lijkt niet al te veel business te
zitten in het opzetten van streaming services voor dit soort partijen
als algemene dienst.  Het wordt al vrij snel maatwerk.  Radio 538 is
bijvoorbeeld bij z'n derde ISP aangeland sinds oprichting, zo te zien.

	-- Niels.