[Nlnog] Big Bang[tm]

Nils Swart nils.swart at attorn.nl
Mon Aug 18 19:24:10 UTC 2003

Hoi 'Dapke' :)

> Zijn er mensen die met mij in de week van 1/9 het een en ander
> willen omcatten aan hun AMS-IX setup ? Ik zit dan zowiezo in Amsterdam
> op de ripe meeting want rond te hangen dus als er iemand een tijdstip
> heeft dat we op IRC gezellig wat kunnen bigbangen en tegelijk spullen
> omzetten, hoor ik 't graag.

Sure, maar imho hoeft het helemaal geen bigbang te zijn. Met 1 minuut werk
heb je al je huidige peerings er nog een keertje bij, maar dan met de
nieuwe adresjes. Zet ze in de juiste bgp group, local-address aanpassen,
en je bent klaar voor nieuwe sessies. Op 1-9 je primary address veranderen
(van 193.148.15.x -> 195.69.144.x) om de traceroutes leuk te laten
verlopen, et voila.

Enige is dat het peeringlan een beetje 'vol' komt te zitten met bgp open
messsages voor onbestaande sessies bij peers die niet zo tewerk gaan. Maar
daar is eventueel ook een oplossing voor: maak de sessie passive & wacht
op de andere kant op een open message te sturen.

Dat laatste is dan mooi op irc te regelen :)

Greets,
	Nils Swart
	nils.swart at attorn.nl