[Nlnog] Intro / GRH Peering

Niels Bakker niels.bakker at ams-ix.net
Tue Aug 12 10:15:16 UTC 2003

On zondag, aug 10, 2003, at 18:49 Europe/Amsterdam, MarcoH wrote:

> Zodra er iemand native ipv6 transit aan kan bieden op single-mode
> stm-1 atm, op nikhef (uiteraard voor het symbolische tarief van 1 krat
> bier per jaar).

Betaal je momenteel ook zo weinig voor je IPv4 transit?

Zo nee, waarom verwacht je dat iemand allerlei investeringen in
hardware gaat doen om een en ander op jullie netwerk aan de praat te
krijgen?

Ik heb afgelopen zaterdag IPv6 opgezet voor het Chaos Communication
Camp (CCC2003).  Godzijdank geen ATM.  De meeste moeite was nog
verschillende Duitsers overtuigen om duidelijker te schrijven en
daadwerkelijk een tunnel te leveren (deels daarom ben ik nu ook zo
schor).

> Al het andere vergt investeringen...hoewel, misschien heb ik nog een
> 1000baseSX poortje over, dus GE zou evt ook nog kunnen.

Je hebt al een AMS-IX connectie, dus je zou aan een Private
Interconnect service van AMS-IX kunnen denken.

Niels Bakker                                      Tel: +31 205 141 716
Amsterdam Internet Exchange                    Mobile: +31 651 902 772
http://www.ams-ix.net/                 E-mail: Niels.Bakker at ams-ix.net