[Nlnog] mailserver IP's

Sabri Berisha sabri at cluecentral.net
Mon Aug 11 09:56:07 UTC 2003

Hi,

Ik ben bezig met het samenstellen van een whitelist van mailservers van
nederlandse ISP's. Dit klinkt misschien bekend in de oren, maar het is
geen AOL-idee. Ik wil deze lijst gebruiken om voor blacklists checks te
doen zodat we geen last hebben van entries in bekende lists waar collega
ISP's in staan. Vanochtend bleek dat een niet nader te noemen
medium-sized collega in lists.dsbl.org stond, en dat er daardoor een
hoop legitieme mail verloren is gegaan. Dit willen we voorkomen door
middel van een whitelist, die overigens ook beschikbaar is voor derden.

In het kort: mag ik van u (in prive mail) een lijstje van IP's van
mailservers die jullie en jullie klanten gebruiken? Deze mailservers
zullen dan als whitelisted bij ons komen te staan.

--
Sabri Berisha 			~		"I route, therefore you are"
Like computers and camping? Join megabit!