[Nlnog] GBIC slots?

Alex Bik alex at bit.nl
Tue Aug 5 21:27:20 UTC 2003

On Tue, 5 Aug 2003, Arien Vijn wrote:

> Waarom de CWDM GBICs/SPFs niet gelijk in de netwerkspullen duwen en ze
> aansluiten op een passieve OADM?

Omdat je dan minder flexibel bent. Er is nogal wat apparatuur waar je
geen GBICs/SFPs in kunt duwen (Junipers, ATM kaarten voor in je Cisco,
etc).

> Ik heb overigen uit verschillende bron begrepen dat een setje CWDM
> GBICs/SPFs duurder zijn dan zo'n compleet doosje. Die OADMs zijn los
> inderdaad spotgoedkoop.

Die GBICs moet ook goedkoop aan te komen zijn. Ik ben ze met een half
uurtje googlen tegen gekomen voor zo'n 2.5k usd, maar dat moet veel
goedkoper kunnen.

Als er niet goedkoop aan te komen zou zijn, hoefde Sorrento ook niet zo
panisch te doen. Die geven je namelijk maar een software licentie voor
hun CWDM dozen voor precies het aantal GBICs wat je bij ze gekocht heb,
zodat je er geen GBICs van de concurrent in kunt stoppen (wat me doet
vermoeden dat Sorrento de seriele lijntjes ook niet gebruikt).

Volgens mij heb ik Erik Bos eens horen roepen dat je voor een paar
honderd dollar CWDM GBICs kon kopen.

Erik?