[Nlnog] Cyberangels?

ProServe - Peter Batenburg peter at proserve.nl
Thu Apr 24 08:20:46 UTC 2003

On Thu, 24 Apr 2003, Sabri Berisha wrote:
> Wij krijgen de laatste tijd van onze klanten klachten over Cyberangels.
> Dit clubje (kennelijk onderdeel van de Bevelander Group) is in hun korte
> bestaanstijd volgens de welbekende abusegroepen uitgegroeit tot een
> netwerk waar alleen maar ellende vandaan komt; spammen, scannen,
> pogingen om binnen te komen op systemen en vermeend rogue announcen van
> andermans IP space.
>
> Is er iemand op deze lijst die hier meer van weet? Filtert iemand ze al?

Yep, de /20 die ze officieel hebben volgens de ripe staat al lekker in
discard mode :)
Wat meer info btw, ze staan met de servers op Redbus (helaas in dezelfde
ruimte als wij, maar er staat gelukkig een groot hek tussen :)). Ze hebben
een kastje of 8, waarvan 6 gevuld met grotendeels desktops. Ze zijn de
laatste paar weken erg hard gegroeid, en ze hebben ook een kantoor bij
Redbus ingenomen (een redelijk grote ook). Ze staan daar bekend onder
MAPS. Er werken ook opvallend veel buitenlanders.
Ook heb ik vernomen dat een aantal bedrijven in het buitenland bezig zijn
met actie richting Cyberangels. Volgesmij is hier meer over te vinden in
NANOG en NANAE. Zag ook een threadje in nl.internet.misbruik.

--
 /-    Met vriendelijke groet/With kind regards,    -\
<- Peter Batenburg - ProServe B.V. - www.proserve.nl ->