[Nlnog] PDA's

Niels Raijer niels at nl.demon.net
Tue Dec 3 09:10:59 UTC 2002

On Mon, Dec 02, 2002 at 04:03:54PM +0100, Steven Bakker wrote:

> Mijn laptop blijft de voorkeur hebben. Die sleur ik overal mee naar toe
> in mijn rugzak.

Dito. Mijn laptop is klein genoeg om overal mee naartoe te kunnen nemen.
Ik heb er een seriele kabel bij voor de aansluiting op m'n telefoon; en nu
ik een Bluetooth/GPRS telefoon heb zal ik eens gaan kijken of het
misschien ook zonder die kabel kan. Nadeel is dat ik dan waarschijnlijk
Windows moet draaien voor de Bluetooth kaart, en er nu alleen maar FreeBSD
op m'n laptop staat.

Ik heb ook een Nokia Communicator voor de noodgevallen, ook die zit in m'n
rugtas, maar die is echt alleen maar bedoeld voor als het absoluut niet
anders kan -- als ik onderweg op de fiets word gebeld of zo, ik heb niet
zo'n zin om midden op straat m'n laptop uit te pakken. Van iedereen hier
op het NOC is de Communicator flaky: hij zet zichzelf geregeld uit, of
crasht als je een gesprek probeert aan te nemen of zo. Ik heb het dan
over de 9110. Iedereen hier heeft er nog een andere (liefst niet-Nokia)
telefoon naast om er zeker van te zijn ook echt gebeld te kunnen worden.
Het is wel lekker om, als je storingsdienst hebt, 's nachts door te kunnen
slapen maar als dan blijkt dat je een rustige nacht hebt gehad omdat je
telefoon zichzelf heeft uitgezet wordt het toch al gauw weer wat minder.

Heel kort heb ik een Palm met SSH en seriele-kabel-naar-Nokia geprobeerd
maar hoewel ik de Palm als agenda/telefoonnummerdatabase etc. erg geschikt
vond, vond ik dat gepriegel in terminalvenstertjes maar niks, doe mij maar
een gewoon toetsenbord.
--
Niels Raijer
niels at nl.demon.net